Reklama
  • Wtorek, 29 listopada (13:05)

    Składniki:  ok. 120 g zakwasu żytniego  1,5 kg mąki (przesiej przez sito i wymieszaj po pół kilograma mąki chlebowej orkiszowej, pszennej zwykłej oraz żytniej razowej)  3 łyżeczki soli  1 szklanka ziaren słonecznika (możesz dodać też inne ziarna, np. szklankę pestek dyni, siemienia lnianego lub sezamu)  4 łyżki oliwy lub oleju  6 szklanek letniej wody  tłuszcz do wysmarowania foremek .

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 24 listopada (09:05)

    Składniki: 1 opakowanie (6 płatów) ciasta francuskiego, jajko, 3 łyżki pestek słonecznika, po 15 dag wędliny i żółtego sera, 2 pomidory, kilka listków sałaty, świeże zioła, sól, pieprz.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 22 listopada (10:05)

    To już powszechna moda – podobno kto raz spróbuje pobawić się w piekarza, wciągnie się w to na zawsze! I bardzo dobrze, bo domowe wypieki bez spluchniaczy i polepszaczy są najzdrowsze.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 15 listopada (13:05)

    Potrzebujemy: 250 g mąki kukurydzianej, 150 g mąki ryżowej, 100 g mąki gryczanej, 25 g świeżych drożdży, 2 łyżki nasion siemienia lnianego, 2 łyżki ziaren słonecznika, ½ łyżki sezamu, ¾ łyżki soli, łyżkę cukru, 600 ml lekko ciepłej wody.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 10 listopada (15:00)

    Składniki: 3/4 szklanki mleka • 2/3 szklanki gęstej śmietany • łyżka waniliowej esencji • 3 jajka • 2 łyżki cukru pudru • 80 g czarnej czekolady (plus 80 g dodatkowo) • 4 kromki chleba z rodzynkami (może być chałka) • 80 g masła • kakao do oprószenia.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 17 października (15:05)

    Składniki: ● 1,5 szklanki pszennej mąki pełnoziarnistej ● 1/2 szklanki otrąb owsianych ● 150 g suszonych śliwek ● 2 dojrzałe banany ● 2 łyżki cukru białego lub brązowego ● 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego ● 2 jajka ● 80 ml oleju ● 2 łyżeczki proszku do pieczenia.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 17 października (14:00)

    Składniki: 2 dag drożdży, łyżeczka cukru, 400 ml letniej wody, 30 dag mąki pszennej, 20 dag mąki żytniej, łyżeczka soli, 3 łyżki ziaren łuskanego słonecznika.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 7 października (13:06)

    Składniki: 2 czerwone cebule, oliwa , 25 dag oliwek , 75 dag mąki , 4,2 dag drożdży , 3 łyżki siekanej mieszanki ziół , 20 dag mielonego twarogu, 2 łyżki posiekanej natki, sól

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 7 października (13:06)

    Składniki: 2 dag drożdży, 50 dag mąki, oliwa, 1 cebula, 1 ząbek czosnku, 2 łyżki przecieru pomidorowego, 1 puszka pomidorów, 1 szkl. zielonych oliwek, 1 słoik pieczonej marynowanej papryki, 25 dag mozzarelli, 10 dag żółtego sera typu gouda, cukier, sól, pieprz

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 7 października (13:06)

    Składniki: 160 ml mleka, 2 dag drożdży, pół łyżeczki cukru pudru, 30 dag mąki, oliwa, 1 duży pęczek bazylii, 2 ząbki czosnku, 3 dag orzeszków piniowych (lub innych) 36 łyżek startego parmezanu

    Czytaj więcej Komentarzy:0