Reklama
  • Środa, 12 listopada 2014 (15:00)

    Składniki: 2 szkl. mąki pszennej + mąka do podsypania ●szklanka ciepłego mleka ●5 dag drożdży ●10 dag startego na dużych oczkach żółtego sera ●3 łyżki oleju ●łyżeczka cukru ●łyżeczka soli.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 5 listopada 2014 (11:05)

    Składniki na średni bochenek: 5 średnich jajek, 10 dag pestek dyni, 10 dag pestek słonecznika, 10 dag siemienia lnianego, 10 dag sezamu, 10 dag migdałów, 5 dag orzechów włoskich, 5 dag orzechów laskowych, 5 dag suszonych moreli lub fig, 5 dag suszonej żurawiny lub rodzynek, 2 łyżki oleju np. słonecznikowego, rzepakowego lub kokosowego, 1 łyżeczka soli, olej lub masło, 2-3 łyżki bułki tartej lub otrąb.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 5 listopada 2014 (11:05)

    Składniki na średni bochenek: 50 dag mąki krupczatki lub mąki pszennej (typ 650), ½ l przegotowanej letniej wody, 2 i ½ dag świeżych drożdży, ½ szklanki otrąb (pszennych, żytnich lub owsianych), 3 łyżki siemienia lnianego, 3 łyżki pestek słonecznika, 1 łyżka pestek dyni, 1 i ½ łyżki sezamu, 2 łyżki cukru, 2 łyżeczki soli, olej, 2-3 łyżki otrąb (pszennych, żytnich lub owsianych).

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 5 listopada 2014 (11:05)

    Składniki na 10 sztuk: 35 dag mąki pszennej (typ 650 lub 750), 15 g świeżych drożdży, 1 jajko, 200 ml letniego mleka, 1 łyżeczka cukru, 5 dag roztopionego masła, 1 łyżeczka soli, papier do pieczenia, 1 jajko, 1 łyżka mleka.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 5 listopada 2014 (11:05)

    Składniki na średni bochenek: Na zakwas: 2 szklanki mąki żytniej razowej (typ 2000), 2 szklanki przegotowanej wody. Na chleb: 3 łyżki zakwasu, 50 dag mąki pszennej typ 650, ½ szklanki otrąb (pszennych lub owsianych), 1 szklanka pestek słonecznika, 1 łyżka cukru, 1 i ½ łyżeczki soli, 3 szklanki przegotowanej wody. Ponadto: olej, 2-3 łyżki otrąb pszennych lub owsianych.

    Czytaj więcej Komentarzy:1
  • Piątek, 31 października 2014 (08:05)

    Składniki: • po szklance mąki pszennej i pełnoziarnistej • 15 dag marchwi • 2,5 dag drożdży • po pół szklanki płatków owsianych i otrębów pszennych • łyżeczka kminku • pół łyżeczki przyprawy do chleba • łyżeczka soli • pół szklanki ciepłej wody • płaska łyżeczka cukru • łyżeczka siemienia lnianego • łyżka oliwy z oliwek.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 30 października 2014 (15:00)

    Skład na 12 porcji: ● 240 g mąki pszennej z pełnego przemiału ● 30 g zarodków pszennych ● 1 łyżeczka soli ● 1 łyżeczka sody oczyszczonej ● 1,5 szklanki rozgniecionych dojrzałych bananów ● 1/4 szklanki oleju roślinnego ● 1/2 szklanki miodu ● 2 jajka ● 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 14 października 2014 (11:05)

    Bliscy będą zachwyceni, gdy na śniadanie podasz im... świeżutkie bułeczki! Ciasto możesz wyrobić wieczorem. Rano pozostanie tylko upieczenie. Zacznij od przesiania do miski 3 szkl. mąki pszennej (typ 650) z łyżką mąki ziemniaczanej. Do filiżanki wkrusz 4 dag drożdży i zasyp je łyżką cukru. Poczekaj, aż się rozpuszczą. Jeżeli nie mogą

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 3 października 2014 (08:05)

    Składniki: szklanka zmiksowanego miąższu dyni plus 6-8 plasterków (nieco krótszych niż szerokość foremki), szklanka mąki, 2 jajka, 3 dag masła, mała cebula, 3 łyżeczki liści tymianku, 1/2 łyżeczki sody, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego, 2 łyżeczki cukru, 1/2 szklanki mleka, 1/2 szklanki oleju.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 8 września 2014 (08:00)

    Po ok. 30 dag otrębów pszennych, płatków owsianych, mąki żytniej pełno ziarnistej, ziaren słonecznika i pestek dyni, 5 dag żurawiny, po 10 dag siemienia lnianego i sezamu, 3 dag zarodków pszennych, 2 łyżeczki soli.

    Czytaj więcej Komentarzy:0