Reklama
  • Piątek, 10 kwietnia 2015 (10:05)

    Chlebki naan z kminkiem

Składniki na 6 porcji: 25 dag mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka soli, 18 dag gęstego jogurtu naturalnego, 3 ząbki czosnku, 1 żółtko, sól, pieprz, 125 ml oleju, 2 gałązki kolendry, 1 łyżka masła, pół łyżeczki kminku

1. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Dodać 3 dag naturalnego jogurtu. Zagnieść ciasto, powoli dolewając 125 ml letniej wody. Miseczkę z ciastem przykryć folią spożywczą i odstawić na godzinę.

Reklama

2. Czosnek obrać. Jeden ząbek czosnku przecisnąć przez praskę i wymieszać z żółtkiem na puszystą masę. W czasie ucierania cienkim strumieniem dolać olej. Następnie wymieszać całość z resztą naturalnego jogurtu. Sos przyprawić do smaku solą i pieprzem.

3. Pozostałe obrane ząbki czosnku pokroić w cienkie plasterki. Kolendrę opłukać, osuszyć, oderwać listki od gałązek. Z przygotowanego ciasta uformować sześć kulek. Każdą z nich cienko rozwałkować. Placki posmarować cienko masłem. Obłożyć listkami kolendry oraz plasterkami czosnku. Posypać ziarenkami kminku. Chlebki kolejno kłaść na mocno rozgrzaną, ale suchą patelnię. Smażyć po minucie z każdej strony. Podawać z sosem jogurtowym.

Życie na gorąco

Zobacz również

  • Składniki na 12 porcji: 3-4 średnie banany (bardzo dojrzałe), 1 małe jabłko, 125 g miękkiego masła lub margaryny, 120 g cukru, 1 małe opakowanie cukru wanilinowego, 300 g mąki pszennej, 1 łyżeczka... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.